fullblodenicentrum

Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Emelie - 1 augusti 2015 20:56

LIllskiten Stjärnan fick hänga med till utebanan idag när Bellan skulle hoppa

lite med Sammi.


Gick igenom villakvarter, en klippte gräset, en annan var i farten med häcksaxen

bilar som mötte oss, men den lilla hon traskar på i godan ro och bryr sig mindre.


Idag tänkte jag ge henne lite huvudbry var tanken och visade henne vattenmattan,

nja sa hon, vad menar du?? Ska jag gå i den, dricka ur den eller hoppa över den??

Kan säga hon gjorde alla tre...................


   


Hon fick även springa lite lös på utebanan när Bellan värmde upp

men ja hon är mkt egen o speciell den hästen.



Bellan fick hoppa med Sammi idag och de gick jättebra, fick hoppa ett räcke ngr gånger med både

trav och galoppbom innan, sen fick hon hoppa en liten serie på först ett räcke, volt hoppa oxer till räcke

sen volt åt vänster o hoppa första räcket igen. Efter sista hindret har Bellan lite svårt hålla igen

 henne men hon gör ett jättebra jobb med att hålla henne i lugnt tempo emellan övriga.


Även de provade hoppa vattenmattan o jisses vad Sammi tog i, tur jag förvarnade Bellan

om att hon nog kunde ta ett rejält skutt, härligt med en så schysst ponny   


Oh tror ni lilla skitåringen stod på rätt sida staketet ikväll när vi kom,

trots hjärngympa och de kraftigaste elaggregatet som finns typ, de andra pållarna står minst en meter ifrån

men inte den lilla skiten inte hon inte.....................

tydligen är de något som är betydligt bättre på andra sidan    

Av Emelie - 1 augusti 2015 09:34

Var uppe på ena sommarbetet förra veckan och de ser

så himla grönt och härligt ut

SYND bara man inte har en åring som håller sig på rätt sida staketet!   


 


Spindelben hade älskat allt detta gräs ja fuxafräs oxå för den delen, men

ska jag släppa de två på bete ja då får jag vänta ytterligare med att sätta igång fuxafräs

och de är jag i ärlighetens namna inte jättesugen på.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards