fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Emelie - 10 maj 2015 19:12

Lång dag som ännu inte är slut då de väntar en jobbenatt för mig oxå innan

jag kan krypa till kojs.


Idag styrde vi bilen norrut, bara en sisådär 3,5 mil till Älmhult för vår första start ute

för iår. Fuxafräs var helt med på noterna, stod snällt och lugnt i släpen, lite spänd på uppvärmningen men

ändå så att jag kände hon var med mig.


Kändes kanonfin över de få språng vi gjorde och en kort summering av 80 rundan;

ngt spänd inne på banan, mkt att titta på både inne på banan och utanför, dock fick jag henne ändå framför mig

hela banan runt, lite väl högt tempo men helt okey då vi ligger i ett jämnt tempo hela banan runt och

vad tusan de ska ju vara skoj på den här nivån, och jag erkänner jag tyckte de var skitskoj

med lite lattjo lajbans ridning och de tror jag fuxafräs oxå gjorde.



Efter denna rundan, lastades lilla bebishästen i släpen då de skulle bli en LÅNG väntan innan vår andra start

och jag ljuger inte om de dröjde närmre 1,5 timme. Hon stod lugnt och fint i släpen hela tiden

käkade lite hö, dock fick jag inte henne att dricka ngt så betfor med nästa gång!!


När jag lastade ut henne inför andra rundan var hon riktigt taggad, red med fram henne i skritt och trav, tog två skutt på lilla krysset, ett på räcket och ett hopp på oxern innan vi red in på banan.


Tycker vi hade lite mer lagom tempo runt hela banan, alla avstånden sitter absolut inte, MEN även om hon nästan stannade på ngt och tittade och var lite tveksamt på några så hoppar hon om jag bara ber henne,

de kallar jag verkligen en häst som ställer upp för sin ryttare.


(dottern hann inte med att filma de första 3 hinderna och sen var hon uppe i de blå en runda,

men de bjuder jag på)



Så sjukt stolt över denna lilla häst som har vuxit ngt enormt på väldigt kort tid i alla avseenden  


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards