fullblodenicentrum

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Emelie - 2 maj 2015 19:27

Jaha provridningen på Hillen gick rätt bra, han skötte sig sen att den som rider

inte är van vid riktigt så känsliga hästar och kan vara tillräckligt balanserad över ryggen alltid är ju inte hans fel.

Men jag är nog dock var jag inte lika nöjd över budet på honom.


Fått många som gett bud på 10-15 för honom men inte fasen kan de tro på allvar att jag släpper en häst jag har ute för 30 (som nog egentligen inte på ngt sätt är ett överpris om jag kollar på andra annonser!) släpper honom för 1/3

NÄ då får de minsann vara så och med de börjar tiden rinna iväg för HilleKillen.


Idag gjorde jag de han tycker är lattjolajban, vi antog utebanan och tog oss ett ordentligt pass med hoppning.

Blev lite trim med galoppbom - räcke och då välde jg höja de lite så han verkligen var tvungen ta i litegrann och bli rund och jobba med rygg och bakben.


Fortsatte hoppa fem o halvan, oxer la jag på 120, inte så mkt jag kan påverka honom där utan mitt jobb där ligger i att ta honom lugnt in på travbommen och sen bara vara så still som möjligt och följa med honom. Bombommen på oxern är inga problem men han är ibland inte tillräckligt snabb upp med frambenen och ibland faktiskt även bakbenen som han "hänger" efter sig i språnget, dock hoppade ha avslappnat ch han hoppade upp sig även om han behöver mer styrka helt klart. Hoppade ngr linjer som jag hoppade tidigare i veckan på med lilla Candy och de gjorde han bra, lät honom gå i ett lite högre men fortfarande jämnt tempo varierat med att jobba ihop honom och låta honom gå samlat, mkt bra sätt att träna lydnaden på. Avslutade med att hoppa en kombination på oxer - oxer där han fick ta i lite

men samtidigt rulla på i ett bra tempo och de fixade han lätt faktiskt.


Lilla fuxafräs fick igår sträcka ut på järnvägen och de tyckte hon var kul, lite väl kul kan jag säga då hon hade lite svårt för att jogga lugnt på vägen hem utan tyckte vi även då skulle öka tempot.


Idag blev de lite jobb och trim på utebanan för hennes del, hoppade lite över små cavalettis för att få henne

vara lugnt och bara bolla över och då samtidigt träna på att byta galopp efteråt, gjorde ett bra pss idag så imorgon kommer hon få en vilodag innan de är dags för trim igen, hon kommer ju gå in i 2 tuffa veckor här nu framöver där

jag två helger på rad ska tävla, och där hon sista helgen (om 2 veckor) ska debutera 100 cm är tanken.


(arkivbild på fuxafräs från maj -14)

 



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards