fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Emelie - 12 april 2015 22:10

 De här med att sälja och köpa häst innebär att man ju då såklart SJÄLVKLART

måste ringa, maila (smsa!) och då eventuellt köra och

titta/provrida häst(ar) runt om i vårt avlånga land.


Ja de kan ju inte bara vara jag som blir irriterad över bristen på respekt från potentiella köpare/säljare

nonchalansen idag jäntemot folk, de är så man blir mörkrädd.

Nu kanske JAG märker detta mer, jämfört med de som säljer en eller två hästar i sitt liv

eller med ngr års mellanrum vad vet jag eller så dras nötter helt enkelt till mig.


NU drar jag ABSOLUT inte alla över en gräns för de finns många bra hästfolk ute i vårt

land oxå för den delen men de känns som att de blir allt färre..................

Har jag fel ????


Jag ska delge er en konversation jag hade idag lite längre ner sedan först lite bakgrundsfakta i korta drag,

Fick ett telefonsamtal (bara de idag är ju chockerande då flertalet vill maila eller till och med sms idag)

av en tjej som var intresserad av min häst, jättekul såklart. Vi bestämde att idag

skulle hon komma kl 15 och kolla på hästen och en eventuell provridning, allt frid och fröjd.


Konversationen via SMS idag


14.48

Tjejen; Vi måste tydligen lämna bilen han lånar och låna en annan av en vän till honom

(killens har ju gått sönder och han har inte hittat en ny än) så vi ska bara köra inom Malmö först.


14.53


Jag; Okey. Jag trodde vi bestämde kl 15 idag? Jag kan inte mellan 17-18 tyvärr.


14.54

Tjejen; Ja det var han som glömt de. Så han upplyste mig om det när vi skulle köra. Förlåt!

Kan du efter 18 sen?


14.56

Jag; Jag ska jobba ikväll/natt igen och måste vara ifrån stallet senast kvart i sju.


14.56

Tjejen; Okey när hade det passat dig nästa gång?


14.59

Jag; Med risk för att verka väldigt otrevlig nu. Men jag har tröttnat på folk som inte dyker upp, skjuter upp tider/dgr för provridning, så nej. Jag har fler hästar att sköta och kan inte hela tiden flytta om i min planering. Tack iaf Mvh Emelie


                                                  
                                                  
                


Som ni förstår kom de ingen idag och ja kan faktiskt verka otrevlig i mitt sätt men tro mig efter ett tag tröttnar

man faktiskt på allt folk som ringer, säger de ska komma som sen faktiskt inte kommer osv.


Hur hade ni reagerat och vad är era funderingar och hur ska man slippa hamna i dessa situationer framöver,

jag köper OCH säljer hästar men de är min hobby. Jag har ett jobb att sköta precis som alla andra, jag har fler hästar som inte alltid kan stå till sidan för att jag i största mån ska kunna trycka in lite provridningar för seriöst intresserade.


Tyvärr drabbas ju kanske just denna tjejen som KANSKE faktiskt var seriös men NÄ samtidigt inte, man kan ana ett mönster i smsen, ser ni de ????


De körde från Lund, vilket jag vet tar lite mer än ca 60 minuter att köra för att komma till mig, inte börjar man väl

då köra 14.48 när man har bestämt tid kl 15 ???????????????


Nu när jag ändå spyr galla kan jag ju fortsätta på de häst med knasiga hästfolk,

jag söker ju en projekt/problemhäst via hästnet och nedan text är vad som står i min SÖKESANNONS;


Söker en projekt/problemhäst.
Fbl el smäckert hbl alt import.
(full stam!)
MINST 165 i mkh och född mellan 2008-2012

Söker en häst med potential i hoppningen som är svår i ridningen, finns kanske problem i hanteringen. Riden el oinriden spelar ingen roll.

Hästen jag söker SKA ha nerv, mkt motor vara pigg och vaken med attityd och vilja!

Har du hästen?
Återkom med info om din häst, namn, stam, vad problematiken är, pris samt vart hästen finns.

                                                  
                                       
 
Jag har ju då tyvärr insett att folk idag är inte läskunniga heller, tråkigt men sant!
I början svara man artigt och vänligt på alla icke relevanta mail om diverse äldre hästar och yngre oxå för den delen som anses var en projekt/problemhäst för att den hoppar åt sidan när man rider, eller kan blåsa upp sig eller bli lite piggare på uteritter, nääääää hästsverige vad fasen.........................
 
Tycker jag angett i min sökesannons precis vad jag söker och självklart är jag ju INTE intresserad av andra
hästar än de jag tagit upp, nu har jag slutat svara på alla orelevanta mail som inkommer, kan såklart ses som oartigt men man tröttnar ju i längden, och NEJ jag har inte hittat min nya projekt/problemhäst än.
 
Sen kan man ju såklart börja fundera på vad som anses vara en projekt/problemhäst men de
ska jag nog inte gå in på nu tror jag för då blir de en roman.
(arkivbild; Fina Eskimo)
 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards