fullblodenicentrum

Alla inlägg den 9 april 2015

Av Emelie - 9 april 2015 22:00

Lilla fuxafräs klippte till med ytterligare en kanonträning.

Så otroligt tacksam häst att rida och träna med för gör man som ryttare rätt gör HON alla ggr oxå rätt.

 

Blev träning på kombinationer, titthinder och lite svängar och de gäller verkligen jag har rätt så henne för att hon ska hoppa upp sig rätt, oxå märkt att hon lätt hamnar i korsgalopp när hon ska byta till höger så de är ngt vi måste jobba vidare med, för kommer vi i korsgalopp till ett hinder så hamnar jag i obalans och stör henne el lägger henne fel och då klarar hon de inte.

Små små marginaler som gör så stor skillnad.

 

Dock otroligt stolt som alltid över min lilla fuxafräs <3

 

   

 

Hillen fick en vilodag igår och idag trimmade vi på utebanan, märks så stor skillnad på honom nu och bara en månad sen. Han har verkligen tagit ett enorm kliv i sin utveckling som ridhäst och mkt mer lätt att jobba med. Idag körde vi mest lösgörande men även en del samlingsarbete i galoppen och även tempoväxlingar och nu jobbar jag för att få fram en hyfsat ok ökad trav utan att han ska trycka på för mkt. 

Imorgon tror jag vi ska jobba med lite bommar men vi får se, jag bestämmer mig oftast inte förrän samma dag.

 

Lilla Spindelben fick igår ha mig på ryggen för andra gången och då intog vi utebanan och spanade läget på allt som fanns. Lite läskigt var planket (ena hindert) men vattenmattan brydde han sig mindre om, dock bra miljöträning. 

Blev bara lite skritt runt för att känna på honom en gång till innan vi äntrade skogen och de gjorde vi IDAG :-)

 

Skötte sig exemplariskt och visst blev väl endel taktande men väldigt snäll häst, kan ni tänka er, en häst som har värsta reparationsångesten även om den blivit betydligt el rättare sagt extremt mkt bättre får traska ut i skogen helt allena på första turen och gör de som om han gjort de varje dag

 

   

 

Han kommer nog sova gott inatt även om jag ofta får höra att jag har en riktig sömntuta till häst då han all ge ligger ner i hagen o myser, särkilt nu när solen kikar fram. 

En riktig soldyrkare den där Spindelben <3

 

 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards