fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Kan de inte bli MÅNDAG ???

Av Emelie - 31 januari 2015 21:02

 Två helt uppåt väggarna galna veckor har NÄSTAN passerat nu,

jag längtar galet tills måndag, jag är så tacksam även om jag ändå samtidigt inte vågar tro!

(kommer uppdatering måndag eller tisdag om ovan)


Denna veckan har passerat i dimma känns de som,

kroppen är med mig, huvudet däremot har nog legat gömt i ett mörkt hörn.


Fick i veckan en omgång hösilage levererat, med lite mer malle i, har öpnnat och

gett hästarna lite av detta nya och de varkar ta de bra, alltid lite sisådär när man går

över till ett kraftigare än man haft innan (dock från samma leverantör)


Lilla Candy är den som återigen fått stå till sidan, reds bara i måndags,

känns som ett återkommande fenomen att de blir just hon,

men hon är yngst och behöver de mest samtidigt,

som hon ska utb så hon ligger i fas med sin ålder, svår balansgång men min tid

och ork har inte funnits denna veckan.


För Hillens del har de oxå bara blivit lite ridning, i tisdags och igår,

men jag siktar på att kunna rida både Hillen och Candy imorgon och att även

Thea ska få sig en tur då tanken är att Bellan ska ha henne på sin ridlektion.


Apropå ridlektion så kommer jag vara stand in för den ordinarie ridläraren som

är i Sthlm över helgen så utöver allt med mina pålls ska även ridskolehästarna

fixas innan första lektionen som börjar 16.00, med andra ord FULL RULLE!


Ändrat om lite i  andra stallet där de satts upp en boxvägg och en annan mellanvägg ska bort,

detta för att Spindelben ska få en stor box precis som Klockan och Thea kommer istället

flyttas och stå bredvid lilla Stjärnan som haft hösilagebalar som granne.


Har även hunnit med att avklara ett kalas för den lilla som blivit hela 4 år gammal,

jisses vad tiden går fort när man ser tillbaka, inte så längesedan man

kom hem med ett litet knyte, men allt har sin tid bara försöka njuta så mkt man kan

av den tid som ges   


Är de ngn som söker en ny kompis, en nybliven 3 åring såklart fbl så hojta till,

sto, fux mer vild än tam och har en otur utan dess like och tyvärr mest stått som

konvalescent större delen av de sista 1,5-2 åren, är nu lämnad på inridning.

tro mig hon kommer bli en grann tös när hon landat i skalle och kropp.

Kommer bli en utmärkt allroundhäst i framtiden!


och när jag ändå skriver så ska jag även nämna att de finns

en mkt trevlig fbl valack född 2007 som söker ett gott hem.


VET NI NGN EL SÖKER DU HÄST ??!!??


Lämna en kommentar med namn, nr alt mail så ska jag hänvisa ER vidare!



 
 
Ingen bild

Monica Hällmar (Pinto )

1 februari 2015 18:59

Hej Emelie
Hoppas allt är bra hos dej 😊 treårs stoet hur stor är hon ,pris ,vart finns hon ?
Kan nog hinna med en till. Har /ska ta bort mina gamla ston. Så blir bara Pinto o fölungen kvar
🐾mvh Monica 0709930382 😃

Emelie

1 februari 2015 21:36

Hej Monica!

Hoppas allt är bra med er och fina grålle Pintor :-)

Jag slår dig en signal imorgon el på tisdag ang stoet..lättare ta de via luren :-)

Sköt om er och pussa o klappa grålle från mig

 
Emma

Emma

1 februari 2015 19:22

Eller TISDAG? Hade varit ännu bättre ;-)

http://www.stallvozz.se

Emelie

1 februari 2015 21:33

Ha ha nä först måndag ;-) men jag förstår att du väntar o längtar. Dock ett måste med en riktig bildbomb :-D (y)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards