fullblodenicentrum

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Emelie - 20 januari 2015 20:26

 Igår reds både Hillen och Candy i ridhuset, med blandat resutlat

kan tilläggas tyvärr.


Hillen var inte alls med på noterna, nu har de ju gått ruskigt bra ngr dagar

och de gick bra igår oxå tills vi kom till att arbeta lite i galoppen och där jag krävde

lite mer samling av honom och då tjurade han ihop fullständigt, resterande tiden av passet

gick åt till att bara så honom tagga ner, slutat tjafsa och studsa och lyssna på mig igen

och mina skänklar och signaler, så jäkla tråkigt när han gör såhär......................

Man känner sig som en stor skit på ryggen och jag blir så grymt besviken och frustrerad.


Idag fick han en vilodag då hoppträningen inte går att genomföra då vi numera har

ett tjockt läger med snö på marken,  gummiflis och snö = ingen bra kombo.

Väldigt retfullt för de känns som att jag och han hade behövt de passet efter gårdagens fadäs.


 


Lilla Candy som blivit ståendes på tok för många dagar pga tappsko fram

var väl inte direkt den mest följsamma att rida men efter mkt lösgörande kändes

hon mot slutet helt okey.


Idag fortsatte vi där vi avslutade igår och idag kändes de lite bättre även om hon

gärna ff hänger sig i vänster tygel om man ger henne chansen, men

provade lite smått med att göra lite öppna med henne, och likaså skänkelvikning,

gör ngr steg rätt hyfsat och de är jag nöjd med än sä länge.


Imorgon taggar hon och jag för hoppträning i ridhuset, ska bli kul detta, synd jag inte hinner

och har möjlighet sadla ut Hillen oxå men men en häst är bättre än ingen, som idag!


Bilder på min fuxafia


   

 

     

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards