fullblodenicentrum

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Emelie - 18 januari 2015 00:24

 Hillen och jag kämpar vidare, i fredags blev de ett lite hårdare pass

då tänker jag särskilt på att de blev mkt galopparbete, och speciellt i höger varv

har han mkt problem med att hålla balansen och rytmen själv när jag nu rider honom

där han själv MÅSTE bära sig istället för att lägga sig i mina händer.


Idag (el ja,det var ju igår för klockan är över 00.00) red jag honom ett lättare pass,

mkt övergångar och tempoväxlingar i traven men de sitter som en smäck, blev lite lätt

arbete i galopp längs fyrkantsspåret och säger bara JÄKLAR vilken känsla när man kan

lätta fram händerna och han ligger kvar i samma tempo och form, sjukt häftigt,

särskilt när de är Hillen, han som tagit varje chans och lite till att öka och de MKT så

fort han känt man lättat en aning på handen.

(Jag har försökt nu i två dagar att filma men icke att den vill fungera på mobilen längre,

helt klart ett måste att byta lur nu, känns som allt går sönder på den, tråkig nyinvestering bara)


Lilla Candy har ju vilat onsdag och torsdag så när jag äntligen skulle sadla ut henne

i fredags vad tror ni har hänt ???


Jodå tappat ena framskon, har letat nu i dagarna två men tydligen ska jag inte hitta den och

kuna slå på den till min förtret. Ja som sagt de blir aldrig som man planerat och jag som verkligen

vill ha igång henne och rida igenom henne bra nu tills hoppträningen när de startar på onsdag.

Säger bara MUTTER MUTTER, BUTTER !




Söt är hon iallafall min fuxafia   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards