fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Emelie - 14 januari 2015 21:00

 I måndags fick Candy ut och galoppera av sig i skogen, blev långa sträckor

med galopp med kortare skrittpauser emellan.

Blev också endel galopp i uppförsbacke, ändå inte en tjej som var helt slut

i kropp och knopp även om vi var ute väldigt länge i skogen.


Igår red jag igenom henne i ridhuset efter allt galoppande i skogen, ff händer hon sig fast i

vänster tygel men jag gör som på Hillen och ger efterpå just den handen så hon får bära sig själv.

Går rätt bra i form nu faktiskt och bakänden som svansade rätt bra till och från innan hänger med

övriga kroppen nu på ett helt annat sätt även om den ibland kan svaja till om hon tappar fokus,

men vad kan man begära, hon är ju inte direkt jättemkt riden sista halvåret och de är enkom mitt fel!

Idag har hon haft vilodag i hagen och jag tror de kommer bli samma imorgon

sen tar vi nya tag på fredag med lite markarbete för att förbereda henne för kommande

hoppträning på onsdag nästa vecka, vilket jag ser framemot med spänning!


Hillen fick gå ett lättare pass i ridhuset i måndag inför gårdagens hoppträning, dock fick jag jobba lite

mer för att få honom avslappnad då de samtidigt reds ridlektion för nybörjare och de var ett

jäkla smackande HELA tiden och han lyssnar ju otroligt bra när de är ngt ljud som ger honom en

chans att öka, så där satt jag på hans rygg och pratade med honom om allt mellan himmel och

jord för att få honom rikta fokusen på mig istället men han skötte sig exemplariskt.


På hoppträningen igår gick han ruskigt bra, vi fick beröm för att vi gjort vår läxa sen veckan innan,

visst han fick sig ngr smällar igår när han inte lyssnade på mina förhållningar,men som tränaren sa

"du kan inte lyta honom över bommarna/hindrena" med andra ord jag ska VÄNTA, jag ska

bara sitta lugnt och vänta hålla se avståndet och vänta.


Jag som gärna vill rida på till hindret så de är lite terapi för en annan oxå, men han hade

ngr ruskigt fina språng är han var rund i formen, hoppade avspänt och med bra lydnad

och bra tempo, tränaren var mer nöjd än jag med honom men så är de ju.

Jag är en tävlingsmänniska, jag vet hur jag vill de ska se ut och jag vill så mkt och gärna direkt,

allt på en gång, men irl så funkar de ju inte riktigt så de vet man ju.

Klart jag är skitnöjd med Ferrarin, han gjorde en strålande träning

och hans utvecklingskurva den går spikrakt uppåt.


Fick bra tips på vad jag ska tänka på och vad vi ska fortsätta träna på och hur

så nu idag kämpade vi igenom oss ett pass på utebanan med de i åtanke och

han gör ett precis lika bra pass idag även om han var lite mer på hugget, så de blev ngr

ggr att jag fick ta förhållningarna lite extra tydligt men allt sker inte över en natt.


Nu ska vi ligga i hårdträning med vår läxa tills nästa tisdag då vi sadlar ut för ännu en

hoppträning och de ser jag framemot!


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards