fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Mitt par i fuxar

Av Emelie - 11 januari 2015 21:52

Hillen blev riden igår ett pass i ridhuset, och kändes ff lika

fin och de är så sjukt kul att rida honom när de funkar nu ÄNTLIGEN.

Låg visserligen på lite mer igår men i fredags hade han vila så

inte konstigt att han var lite mer på hugget.


Som vanligt har jag mina två duktiga hjälpredor med mig i stallet   


         

Japp och den rätta formen börjar infinna sig oxå!


Lilla fuxafian Candy har fått vila i dagarna två men idag var de så åter dags sadla ut henne

för ett pass, visste redan innan att hon var ruskigt pigg men kanske inte riktigt så pigg

som hon faktiskt var, men tur man är van och beredd på de mesta.


Jag hann bara sätta foten i stigbygeln och trycka ifrån, sen började den lilla fuxaflickan dansa och

bocka men de var bara hoppa av och bort från henne i ett lämpligt läge och sen börja om igen.

Andra gången var jag lite snabbare upp, underlättar betydligt om man sitter

i sadeln och inte står vid sidan i en bygel med ett ben, när de börjar skuttas.


Spänd som en fiolsträng idag och inte helt med på noterna och var egentligen inte de

förrän vi blev helt själva i ridhuset, dock bjöd hon på en riktig katapult bockning i ridhuset

mot slutet, de på läktaren trodde garanterat att jag skulle få smaka grus, och tro mig

de kändes som jag var uppe i taket och vände där ett tag.

Jjag som brukar sitta ganska så bra i sadeln lyfte rätt rejält,

men hon gav ingen förvarning alls, det blev att bara mana på henne,

så de blev väldigt rask galopp där ett tag innan hon slutade men men.


Nu slapp jag baka tårta och ingen är gladare än jag, visst man ska trilla av men jag

föredrar göra de utan publik om jag får välja   


 


Långt långt ifrån avslappnad fuxafia men men bara jobba på, om 2 veckor är de

åter igen dags att börja hoppträna med henne oxå, ska bli kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards