fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Hoppning, dressyr o skogen

Av Emelie - 18 december 2014 11:06

 Candy har fått springa i skogen de mesta och haft en vilodag oxå sen jag skrev sist.

Formen den börjar arta sig på henne och hon är mkt mer följsam och

mjuk i sidorna, märktes iförgår då jag red henne i ridhuset för att känna av henne.


Duktig liten bebispålla som nu oå är anmäld till sin andra hoppträning den

30 december och jag har även anmält mig med Hillen, och har turen då att de fixar så

de är en grupp emellan så jag hinner byta häst utan att stressa.


Hillen har fått gå två dressyrpass och bakdelsvändningen den sitter som en smäck

så nu börjar vi med framdelsvändningen lite svårare få honom följsam och i samma

tempo men han kämpar på faktiskt. Har även börjat med att rygga honom, inte helt lätt

för han har ju som jag nog skrivit innan endel åsikter ibland när han tycker

man tar för mkt i tyglarna, men han får mkt beröm om de så bara är två tre steg bakåt han ryggar.


Nu testar jag honom lite och hur pass samarbetsvillig han faktiskt är men jag har börjat

komma från galopp ner till halt och sen bett honom rygga och faktiskt så gör han de

utan allt för mkt protester men som sagt jag är supernöjd med två tre steg ryggning innan jag ber

honom gå fram i skritt igen. Vi eller rättare sagt jag har ju haft endel problem med att efter tex

galopp få ner honom i skritt på längre tyglar och där han går ner i lägre form och skrittar på men avlsappnat

men de kommer oxå mer och mer nu, och likaså har vi övat mkt tempoäxlingar i de olika

gångarter och så även väldigt mkt mer samlad trav ngr steg åt gången.


Igår blev de ett barbackapass på honom i rihuset i skritt och jogg, jag har mkt lättare för att rida

honom i lägre form och faktiskt mer avslappnad överlag när jag själv inte har de stödet som från en sadel,

och faktiskt är de ju så otroligt bra för balansen, dessutom på honom som ibland

tja är lite väl känslig för hjälperna men som sagt bra balansövning.


Idag ska pållarna få en dag i hagen, för här hemma bakas i skrivande stund

lussebullar (..............igen)


Emelie Borgströms foto.

 
 
mallan

mallan

18 december 2014 13:11

Så roligt när det går framåt! :-)

http://onapinkpalehorse.blogspot.se

Emelie

19 december 2014 08:59

Ja ibland så ;-) Nä skämt o sido, mkt roligt att få lite cred på de man göra.

kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards