fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Ännu en helg passerat

Av Emelie - 9 december 2014 09:58

 Ja dagarna de bara försvinner just nu, hinner inte med ngt alls

känns de som, mörkt och eländigt tidig om dgr gör ju inte direkt

att man blir piggare och solen ja den yser med sin fråvaro.


MEN snart vänder de och vi går mot ljusare tider igen (tack gode gid för de!)

jag är ingen vintermänniska älskar sol och värme istället!


Nähä jag är lat och kör en sammanfattning av de dgr som passerat förbi,

För Hillen blev de ett riktig genomkörarpass i ridhuset i fredag inför provridningen i söndags,

skötte sig bra och vi jobbar vidare med galopparbete och galoppombytena, och

att de ska göras när jag vill inte som han ibland skiftar i tid och otid, den där förvända galoppen

blir ju ibland inte som jag tänkt mig då han byter, men men bara jobba vidare helt enkelt.

Ang provridningen så nä jag säger (skriver) inget men Hille han finns kvar.

Red igenom honom efter provridningen i söndags, mkt hård i munnen men kändes ändå helt okey mot slutet,

i går blev de ett mjukgörande pass barbacka istället på honom och han var så

himla mjuk och fin att rida, lyssnade även om ha eldade på som han brukar

(märktes för jag hade sjuk träningsvärk i låren idag, ajajajajaj!)


Blev faktiskt även en galopp på honom barbacka och ett och annat manryck i galoppen

för ni ska ju inte tro han galopperar lugnt och fint, nä för tusan men balansträning för mig.

Idag ska han få en vila och så hoppas jag att vi kan hoppa lite imorgon, men de återstår att se.


 


Lilla Candy fick en runda i skogen i fredags och sen i lördags red vi ett pass i ridhuset,

hon gör ju enorma framsteg just nu, orkar bära sig i form även om hon inte gör de hela tiden,

vi börjar lite smått igen med sidoförflyttning även om de bara är fåtal steg.


Otroligt lätt häst att rida, känns som bomull i hennes mun, pigg och alert med energi men

behöver bara ta lite lite så lyssnar hon, enorm skillnad jämfört med Hillen.

Igår fick hon vila men jag hoppas jag kan ta ett pass på henne idag igen

förmodligen på utebanan alt ridhuset, då jag hoppas kunna ta nggt skutt med henne oxå imorgon.


Thea fick sig en lång tur i skogen i fredags sen har hon återigen fått stå till sidan, hoppas jag kan komma ut

med henne imorgon och tors och fredag, men de får tiden utvisa.


Nähä kanske dags ta tag i denna dagen också efter att ha försovit sig hela 45 min, men men

dottern kom till skolan långt om länge tillsut ändå


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards