fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 1 december 2014

Den röda ferrarin.............

Av Emelie - 1 december 2014 23:08

    Ja då kör vi väl en uppdatering om min röda fara nääää ja menar röda ferrari!   


Hoppade honom i fredags som ni kanske såg (i ren förtvivlan har väl skräpet etsat sig fast)

så i lördags fick han åter igen på sig dressyrsadeln och lilla jag fick känna

att nja lite magmuskler har jag nog minsann

(el vad de nu var för ngt, som krampade efter ridpasset och gjorde mig iallamående)


Låg på som en explosiv känslig ferrari hela passet igenom men ändå mjukare i munnen

och även om han hade mkt fart och tryck i sig så låg han inte så mkt i handen på mig,

körde mkt galopp, öka på långsidan för att samla upp honom och låta honom gå en

ganska samlad galopp på kortsidan, snett igenom i ökad galopp, ner till lite mer samlad

för att göra ett galoppombyte och så vidare att göra om momentet i andra varvet.


Övade mkt på övergången galopp - halt - galopp, men att jag hela tiden efter varje halt bytte galopp,

red i en åtta i mitten halt bytte till motsatta och ett varv galopp in på mitten halt och bytte till nästa

(hoppas ni förstår mitt blarrande, och gör ni inte de så helt okey, knappt jag själv hade fattat)


 


Mkt nöjd med honom efter de passet för mot slutet behövde jag inte alls "bromsa"

honom in i halten så mkt med händerna utan de räckte med sättet och låren.


Igår hade han en vilodag i hagen, den röda för att idag åter få på sig den där

dressyrsadeln men i sanningens namn så näääää

idag fanns inte alls den känslan där och han var så uppe i varv ett tag att han helt struntade lyssna i mig

och ångade fram om ett ånglok på volten, men tur man är härdad och de är bara sitta och ta djupa andetag

och börja om från början, lugnt och stilla men konsekvent.


Fick honom tillslut lite följsam i traven genom serpentinerna och övergångarna gick hyfsat

men inget klockrent pass idag de kan jag inte säga, kanske för att de brast lite i min motivation oxå

de mesta sitter ju hos mig som ryttare.


Bjuder på ngr bilder från när jag red honom barbacka

(lite synd bilden blev suddig och att kortet är taget på håll)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards