fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Jag ger snart opp

Av Emelie - 20 oktober 2014 12:56

 Vilket ursäkta nu skitväder vi har fått in över oss och som verkar stanna!


Thjea har blivit lite skrittad på under helgen, då mamma varit där och fixat en runda me henne,

Bellan fick rpvorida henne i lördags och de hade gått bra, hon är ju så försiktig den hästen.

Otålig i stallgången men snäll så hon nästan är dum, när man sen kommer ut.

Och med ett tempo som mer påminner

om att de kommer en dag om hundra år från nu än att yeeeehhh vi ska ut och gååååå vad skoj!


Lilla Candy har fått vila över helgen, men ska ta itu med henne idag tänkte jag, får vi

se om vi kan få igång henne fast jag kan helt ärligt säga att man känner sig inte

jätteinspirerad med detta vädret, allt precis allt blir blött och så blir de kallt, nä urk!


Lilla Eskimos sjukhage påminner mer om ett gyttjebad än en fin torr gräsplan just nu, och inte är

de bättre att han i lördags kom på att nä man detta kan jag ju pilla bort, japp han plockar av sig

bandaget i hagen, de är hans nya tidsfördriv till min förtret och såret har med de

blivit lite kladdigt inte så kul men än har han humöret på topp och krut som jag vet inte vad.

Hur rastar man en häst trött som inte får springa i ngn större utrsträckning, de ni !??!!

Varför skulle han "klanta" till de nu för lilla Eskimo vi som äntligen var på G, suck!


HilleKillen ja vad ska jag säga om honom, en röd ferrari ända ut i hovspetsarna, men ibland

blir man bara så trött så trött, armarna som spagetti men inte får man ngt som tack för de,

fast man inte ger sig och man ältar allt

hundrafemtioelvagångerochnågragångertill..........
.............


Igår red jag honom i ridhuset då regnet fullkomligt vräkte ner, tyvärr var där en annan tjej med sin häst

som skulle hoppa lite, och de i sig är ju helt okey, men Hillen kan blir ju bara ännu mer explosiv och ännu

mer på G och ännu mer känslig för skänklarna och tolkar ju gärna alla signaler som ett tecken på

att okey nu jäklar ska vi galoppera järnet. Iof till hans försvar så har han blivit ståendes två dgr på rad

och en häst som han ska gå 7 dgrför att må bra och få göra av med all sin energi.


Idag red jag honom på utebanan men inte fanken var de bättre, nä då öser som en tok över pyttehinder,

tog ändå in honom på små små volter, (taskigt små volter) för att bromsa upp honom

men de är en dragkamp och jag gillar INTE den dragkampen för inte blir han bättre i sin mun av de.

Nä idag är ingen höjdardag helt enkelt!


        


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards