fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Betäckningsstatistik ASVH

Av Emelie - 10 oktober 2014 01:14

 Suttit nu ngr kvällar och spanat igenom betäckningsstatistiken som läpptes på

ASVH.se häromdagen.


Red Hot Chilli som jag betäckte Klockan med fick 24 ston iår varav 22 st är dräktiga,

har en dräktighetsprocent på 91,666 %


Ngr andra hingstar som jag själv kollade på och alltid kikar lite på är


Armani Code hamnade på 3:e mest anv hingst, han fick 113 ston iår, varav dräktiga 87 st,

en ynka dräktigetsprocent på bara 76 %


Luxus CML fick 66 ston varav 43 dräktiga, dräktighetsprocent 65 %


Magic Park fick 61 ston, varav 51 st är dräktiga, därktighetsprocent 88 %


Diabeau van de Heffinck fick 40 ston varav BARA 19 var dräktiga, dräktighetsprocent 49 %


Fetcher N fick 16 ston varav 10 st var dräktiga, dräktighetsprcoent 62,5 %


Zirocco Blue VDL fick 13 ston varav 7 var dräktiga, dräktighetsprocent 53,8 %


Twiligt fick 12 ston varav 10 st dräktiga, dräktighetsprocent 91 %


Rambo fick 10 ston varav 7 dräktiga, dräktighetsprocent 70 %


Homme d´Honneur xx fick 10 ston varav 1 är dräktighetsundersökt och konstaterad dräktig


Corland fick 8 ston varav 5 dräktiga, dräktighetsprocent 62,5 %


Cardento fick 7 ston varav 4 är dräktiga, dräktighetsprocent 57 %


Briar fick 5 ston varav 3 dräktiga, dräktighetsprocent 60 %


Plot Blue fick 2 ston varav 1 sto dräktig


De var ngr utvalda som jag kikat på , att jag själv inte har ngt sto som passar alla

tja man kan ju titta och önska man hade iaf    men den smaskiga lite lynnige Briar hade

jag så gärna haft ett matchande sto till, mummmmmssssss !


Vill ni själva kolla in listan finns den länkan här nedan;

http://www.asvh.se/avel/siffror-och-statistik


och så klickar ni under "Betäckningssiffror" på 2014


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards