fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2014

Fine gråe springaren

Av Emelie - 4 oktober 2014 14:02

 För lilla Eskimo blev de även idag en kort kort skrittrunda

och lika cool och lugn idag, tänk vilken känsla

lika fantastiskt som igår.


Han lyssnar mkt på mig (rösten) och blir lite försiktig i vissa situationer men

bara jag pratar och klappar så hänger han med.


Mkt borst och kel idag, lite trimning igen och

bara att konstatera mina hästar fäller, GÖR ERA DE OXÅ ?


 

Jag skrattar åt hans öron, smala och långa öron, som ligger väldigt tajt

måste ta en bild och visa er ngn gång, underbara lilla häst.


Mätte föresten alla hästar exakt igår och lilla Eskimo fick vi till 164,8

men vi fuskar o säger 165 cm ovan jord   


Se om jag tar en promenad med eskimo för hand imorgon, jag vill inte tömköra honom

iom att han fått sin vaccination och när jag tömkör så ligger han på rätt bra och de gör att

han får upp pulsen och de vill man INTE när de är nyvacc o jag vill låta hans rygg vila från min

tyngd ngn dag nu då han inte är van vid den tyngden, tyvärr är man ju inte fjäderlätt med utrustning osv

 
 
Emma

Emma

4 oktober 2014 20:55

Underbart att ni är igång =) Ska bli spännande att följa honom. Är han "inte högre" än 165?! Jag hade lätt tippat på minst 170, var har jag fått det ifrån :O

http://www.stallvozz.se

Emelie

4 oktober 2014 21:13

Tack Emma :-) känns helt ofattbart o helt underbart.

Nä lilla Eskimo han är inte så stor mer ger ett stort intryck o jag hoppas med lite muskler att de han kommer bli en riktig snygging :-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards