fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Kort update

Av Emelie - 26 september 2014 23:10

 Lilla Candy har blvit riden i skritt och trav, och i torsdags longerade jag henne inspänd

så hon går ner mer och jobbar med sin rygg, har tappat lite ryggmuskler nu dessa 2,5 månad hon

gått på bete, men jag tror hon tar sig snabbt igen.


Hillen blev de en skogstur med i onsdags men urstark så tog betet ngr gånger där de

gick ngt fortare än vad jag tänkt och planerat, och då han gjorde detta valde jag att rida honom

på utebanan igår, hade lite i bakhuvudet att bara rida och få honom lugn och mjuk och fin i handen,

MEN de sket sig fullständig, taggad lite som en tickande bomb, försökte på alla sätt och vis att

bara sitta och slappna av och ta de lugnt, men icke!


Fick han visserligen mot slutet att gå lugnare men han låg ändå på ngt så otroligt,

tror mkt nu är han att kommit in på box nattetid, kanske att de är så att han faktiskt behöver och trivs bäst

ute på lösdrift för att så att säga "tagga ner" och inte så och ladda i en box över natten för lite

så känns de som att han gör, för ngt kraftfoder får han inte utan de är grovfoder som gäller.


Fast utan sadel och träns har jag verkligen två helcoola pållar som inte gör många knop


   


Myten om de stirriga fullbloden den är verkligen utplånad sen länge!


Klockan har sina ups and downs tyvärr, ena dagen jättefin och fräsch i alla ben för att dagen efter

vara lite gallig bak och lite stel, sen att hon kommer i full galopp genom hagen tja de är ju

en annan historia   


Lilla Stjärnan är superduktig, lätt att numera ta på aoch av grimman i stall/hage och att leda henne in

och ut från stall går oxå bra, även om de innebär att lämna mammahäst.

Lilla skruttan har redan hunnit bli 5 månader, helt otroligt vad tiden den rusar iväg!!!


 


Idag har de jag fått chansen att hänga med på åringsauktionen som iår var förlagt till

Yorks Stutteri i Danmark, vilket ställe och vilka fina hästar man fått se och uppleva idag,

mkt folk och överlag ett bra pris på hästarna och MÅNGA hästar framförallt som var anmälda.


Dock har man ju alltid svårt föreställa sig sin egen lilla stjärna nästa år glänsa som dessa gjorde idag

men men på ett år händer mkt!


Nä imorgon är de ny dag, Hillen ska få gå ytterligare ett pass på utebanan el ridhuset beroende på väder

och lilla candy ska återigen longeras inspänd. Lilla Eskimo ska få sig en promenad och

ev att han får gå inspänd lite löst och se vad han tycker om de

(kan tänka mig han har lite åsikter min fina gråa springare)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards