fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Igångsättningsprojekt

Av Emelie - 22 september 2014 19:33

 Ja då lilla Candy igår fick flytta till ridskolan så är de nu även dags att sätta igång

henne igen efter en 2,5 månads lång vila.


Jag satte mig ju upp på henne häromdagen, var de i lördags eller igår ??!!?

Kommer inte ihåg men de gick ju bra, pratade med mamma om de i telen och så säger hon

JA men du hoppar ju alltid upp från pall på henne, OPPSSS


Ja ja nu har jag hoppat upp från marken oxå på henne och de gick ju bra,

fast inte konstigt hon tittade lite snett bak på mig precis när jag skulle upp.

Ja ja mammas kommentar blev bara "du gillar tydligen smaka grus"

Nä jag slapp ju de tur man har en mkt snäll 3 åring att handskas med må jag säga, hon finner ju

sig i precis allt man gör med henne, så underbart!


Idag blev de då lite longering, o jag inte behövde jag arbeta inte, bara stå i mitten och ge

kommandon, resten skötte hon själv, blev ingen längre stund men jag vill inte börja med

att hoppa upp och rida henne direkt, hon är ju liten smäcker kort modell av häst och

jag är ju inte direkt fjäderlätt med sadel och allt.


Imorgon får jag se om jag tar en kort promenad eller om jag väljer prova tömköra

henne för de är ngt jag inte provat med henne.


Lite pics på min lilla fuxa   

 
     

Tyvärr har jag insett att denna damen är ju på tok för liten och smäcker för klumpiga mig

TILL MIN FÖRTRET OCH FÖRTVIVLAN, hon är ju min lilla bebis, själv ridit in henne och allt

fått följa hennes runda som galoppis och nu är hon åter hos mig igen.

Jag som så hoppats hela sommaren att hon skulle bli liiiiite störra, kännas liiiite större

men ack   


Finns en annons ute på henne, kika gärna in.

Hon kommer precis som alla andra inte säljas till vem som,

utan de stackarna som hör av sig kommer få tusen och tusen frågor åter

om allt mellan himmel och jord, kan ju till och med vara så att jag inte säljer henne

de vet man aldrig med mig!


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=843983&inriktning=&typ=







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards