fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Vilken dag..............

Av Emelie - 21 september 2014 22:14

Dagen blev inte alls som jag planerade imorse sittandes vid frukostbordet,

iof blir den oftast inte de men idag har de galet mkt att göra.


Hillen blev riden idag en snabbgenomgång i ridhuset, laddde som en tok hela passet

igenom så jag har sån träningsvärk i magen av att sitta och hålla emot i sadeln hela tiden,

samtidigt som man måste hålla om med låren, jag var riktigt svettig även

om jag inte red ngn längre stund.


Igår tömkörde jag honom i ridhuset men till och med genom tömmarna är han råstark

hästen, jag fick minsann kämpa rätt bra för att få ihop honom,

han går ju sjukt fint och jobbar riktigt bra men han har emot sig att han är så stark.

Riktigt nöjd ändå med honom efter dessa två dagar, kommer formodligen rida honom i skogen

imorgon för att på tisdag ta en riktig genomkörare med honom på antingen utebanan el ridhuset

(allt beror på vädret)


Lilla Candy fick sig idag en promenad från stallet till ridskolan där hon nu ska gå med Hillen,

hon skötte sig strälande den lilla pinglan, vi fick ju gå på vägen medans jag vallade barnen

på vars en cykel på sykelvägen bland bilar och bussar men hon traskade lugnt på

somo detta var ngt hon gör varje dag, ja här har vi ett exemplar på ett

typiskt fullblod eller vad säger ni gott folk !!??!!


 


Jag som var lite orolig att Eskimo skulle bli lite orolig och springa lite fann jag istället

stå och hänga med Klockan och Stjärnan när jag kom tillbaka för att kolla in dem

och se så allt var under kontroll.


 


Lyckades idag fånga ett av Eskimos fantastiska uttryck han får när han kommer springandes i hagen mot en.

Vilken häst och han ser så otroligt nöjd ut på bilden, så härligt se!


 

Hann även med att köra vatten och fylla upp, köra lite hö och mocka i två stall,

plocka in ridskolehästarna, hem och laga mat

samt hålla i kvällens ridkletioner för barnen då ordinarie tränare är sjuk.


Verkligen jättekul att få hoppa in och hålla i lektionen för de små barnen, så

otroligt duktiga och vad snabbt de utvecklas de små, tyvärr lite torka i skallen på vad jag skulle

göra på lektionerna men de löste sig iallafall.


Tur man har snällt folk i stallet som både ställer upp med att underhålla mina barn som assistera mig

om jag behöver de, härligt och roligt när alla hjälps åt för att barnen ska få rida.


Nä ny dag imorgon, jobb igen och möte och annat som ska klaras av innan jag på

onsdag säger VÄLKOMMEN långledigheten   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards