fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Gullepluttar !!

Av Emelie - 20 september 2014 22:37

 Alla fina hästar har blivit friserade, öronluddet är borta, hovskägget

ja de är friserat de oxå, manarna är rykta och svansen klippt.


Alla genomborstade ggr flera och pälsglansade så de glänser som guld i solen hi hi.


Lilla Stjärnan blir bättre och bättre på momentet sätta på grimma och

att bli ledd är väl kanske inget hon direkt uppskattar en hon finner sig i de nu iaf den busan   

Idag när jag stod o borstade fina Klockan försvann den lilla själv in i boxen och ställde sig och mumsade

hö istället, så lite mer självständig börjar hon bli, men Klockan hon blev helstollig

började brumma som tusan efter henne så jag undrar vem som har mest separationsångest.

Ja ja Klockan och Stjärnan kan ju bo i samma box ett tag till innan de ska delas på under natten,

men jag undrar om inte Klockan är den som kommer reagera mest faktiskt.


     

Visst är hon bedårande i sin rosa grimma o utan allt öronludd   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards