fullblodenicentrum

Alla inlägg den 20 september 2014

Av Emelie - 20 september 2014 22:37

 Alla fina hästar har blivit friserade, öronluddet är borta, hovskägget

ja de är friserat de oxå, manarna är rykta och svansen klippt.


Alla genomborstade ggr flera och pälsglansade så de glänser som guld i solen hi hi.


Lilla Stjärnan blir bättre och bättre på momentet sätta på grimma och

att bli ledd är väl kanske inget hon direkt uppskattar en hon finner sig i de nu iaf den busan   

Idag när jag stod o borstade fina Klockan försvann den lilla själv in i boxen och ställde sig och mumsade

hö istället, så lite mer självständig börjar hon bli, men Klockan hon blev helstollig

började brumma som tusan efter henne så jag undrar vem som har mest separationsångest.

Ja ja Klockan och Stjärnan kan ju bo i samma box ett tag till innan de ska delas på under natten,

men jag undrar om inte Klockan är den som kommer reagera mest faktiskt.


     

Visst är hon bedårande i sin rosa grimma o utan allt öronludd   

Av Emelie - 20 september 2014 21:13

 Idag fick båda mina töser rida i eftermiddag och de var snälla lilla Baldur som

verkligen fick upp flåset idag på utebanan.


Först ut med Bellan och sen fick Nicole avsluta, och lilla Nicole fick idag lära sig de här med att

hålla i tyglarna ordentligt och styra med tyglarna åt vilket håll hästen ska, kan

ju tyckas enkelt men inte för en liten flicka på 3 år precis men duktig är hon   


Bellan och Baldur;

 

Nicole och Baldur;

     

  

Av Emelie - 20 september 2014 09:59

 Lilla Snigeln fick en lång resa innan hän äntligen landade hos nya matte och

hans nya hem uppe i Sollefteå.


Jag mötte upp hästbussen längs med E22 utanför Kristianstad, där han trots att han fått

vänta över en timme (lastbilen försenad) bland ganska mkt trafik,

så gick han på lastbilen direkt, första steget var lite försiktigt men sen följde han mif snällt upp för

den branta kan upp i lastbilen, ställde sig snällt på plats och började spana läget,

vad säger man VILKEN häst han är, kunde tydligen fortfarande chocka mig över sin coolhet!


Fick resa upp till Stockholm där alla upphämtade hästar fick sova över i ett gäststall

och i torsdags lastades han på en annan hästbuss som skulle gå norrut, och även där hade han

skött exemplariskt, fick höra att han varit lugn hela tiden och att han varit snäll och följt med på allt.


Mkt dimma gjorde att sista milen i torsdagskväll tog lite extra tid men jag tror de blev runt midnatt

så kom han till ett stall som han skulle övernatta på tills nya matten igår kom och hämtade honom.


Fick mängder med bilder, och filmer på lillkillen igår, tänkte lägga in ngr av dem här så ni

även ni läsare kan få ta del av dem, hon är nöjd med hästen (vem hade inte varit de att få köpa honom??)

och jag tror han hamnade precis rätt!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards