fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Ridfilm Hillen 2 månader

Av Emelie - 18 september 2014 15:15

 Riggade min usla mobil i helgen som passerade och har nu äntligen fått upp klippet

på youtube efter långt om länge.


Nu är han riden i 2 månader, tycker han har gjort fantastiska framsteg

och fortsätter göra framsteg, självklart finns de ju mkt kvar, men vilken lättlärd häst

jag hoppas verkligen jag kan finna en ryttare som i framtiden kan matcha honom rätt

och verkligen ta fram alla bra egenskaper och plocka fram och visa hans kapacitet.


Igår red jag honom i skogen en runda, blev bara en kort galopp då han var så sjukt taggad och

när han är taggad blir han ju rädd för precis allt, hästskit på vägen, en sten som sticker upp i vägkanten

eller de gropar som blir på grusvägar, japp så är han Hillekillen.


Idag kommer vi oxå äntra skogen men tanken idag är att han ska få gå lite friskare i galoppen på

skogs sträckan då de var ett tag sedan, jag hoppas bara jag slipper tugga grus igen (han är ju lite lurig)

men de ska nog tusan gå bra, kul ska de bli iaf, man är ju en fartgalning (dock kontrollerbar ökning!)


Nähä här kan man inte sitta dags ta itu med hästarna sen väntar andra jobbenatten efter

en välbehövlig semester !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards