fullblodenicentrum

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Emelie - 31 augusti 2014 19:33

 Igår blev de så åter skogen för faktiskt både Hillen och Snigeln,

ja Snigeln han ufsar på i sitt eget tempo, blev lite trav igår igen och tja han är mer eller mindre som

vanligt att rida den lille killen.


Blev en vända inom den lilla stigen över "kallhygget" så han fick lyfta lite på benen.


  

 


Idag hade jag då en som skulle komma och provrida honom, vad tror ni hände????


JODÅ lilla Snigeln som tar allt i Snigelnfart bestämde sig för att detta påfund gillade han väl inte

jättemkt och bestämde sig helt sonika för att göra en 360 graders på bakbenen innan han for ivg i en

bock a la Snigeln, hmmmm TROR inte de kommer köpa honom nä.


Ja vad säger man, han är en unghäst, allt kan hända och de är bara jag som ridit honom innan,

han är ju lite så med vem som sitter på honom tydligt, ni kommer kanske ihåg att han bockade av

min stora flicka till min snopenhet trots han SNIGELFART i vanliga fall.


Red ut en kort skrittrunda på honom efter provridningen och då var han som vanligt igen,

suck denna häst!


Lilla Hillen var en riktig dyringen idag då han gick så förbaskat bra i ridhuset idag

vi har ju börjat öva på lite skänkelvikningar i trav och även då galoppombyte

när JAG vill, och han gjorde ngr riktigt fina rena byten, härligt!

Låg fint i handen i galoppen och kändes överlag mkt fin att rida idag.

Har en kort film på galoppen från idag faktiskt men jag ska bara ladda över den på you tube först

men lovar länka så fort den är färdig.


Igår däremot vetitusan vad han pysslade med men när jag skulle upp på honom han sätta

foten i stigbygeln for han iväg i en studs som hette duga, men sen efter så lufsade även han

vidare som inget hänt, ja tydligen så är detta ett nytt fenomen, att de iblansd ska ta en serie bockar

när man såklart minst anar de och då gärna när man redan är lite ur balans.

Peppar, peppar har jag än så länge (på ngt obegripligt sätt) lyckats hålla mig kvar.

har blivit riktigt bra på detta må jag säga.


Imorgon blir de åter skogen för Snigeln men jag tror Hillen och jag ska skutta lite småhinder

och försöka jobba på att hitta jämt fint tempo hela tiden.


 


Hann även igår stå och mocka skit i hela 3 timmar och rensa runt runtbalen,

fy fasen vilka blåsor man har men

nu kan man med gott samvete åka på semester då hagen är fix färdig!


Nä gott folk nu laddar jag för min sista jobbenatt innan jag tar hela 16 nätters ledighet,

vad har ni gjort denna helg ???

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards