fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Emelie - 27 augusti 2014 21:58

 Hillen hade vilodag igår och idag blev de ett

markarbetspass på utebanan, japp utan en skrittrunda i skogen innan.


Ligger på som en iller men ändå hyfsat "lagom" stark eller var jag bara så

bortdomnad i armarna att jag varken kände bu eller bä.


Hoppade studs med honom ett par ggr bara annars låg fokus på mkt galopp

och då även (klart så dags egentligen men men) i fältsits.

Han har ju en tendens sätta ner rumpan och dra iväg så fort han känner jag lättar

i rumpan men de gick oxå rätt hyfsat idag.


Nu lättar jag upp inför morgondagens prövning med 10,5 timmes jobb och

FORHOPPNINGSVIS ngr timmars sömn innan vi ska bege oss ut på äventyr imorgon.


Jag hoppas jag under morgondagen ska hinna med att lägga in lite bilder men

reserverar mig för att de kan komma att dröja tills fredagen tyvärr.



Eskimo och Candy har idag blivit släppt i bondens ena STORA kohage som inte blivit nerbetad,

och snäll som han var hade han kollat gäret, rensat karet och fyllt upp med nytt vatten

och lovade mig titta till hästarna varje dag och kolla så de har vatten, vaddå SNÄLL!

Ett ödmjukt tack så nu lever Candy och Eskimo åter gott med MKT högt fint gräs   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards