fullblodenicentrum

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Emelie - 21 augusti 2014 17:07

 Idag bar de av till vet för att dräktighetsundersöka Klockan

och medhjälpare fick mamma vara då jag inte ännu en gång vill vara med om samma

sak gällande lastningen som sist (ni kommer ihåg hon gick omkull Klockan, usch!)


Men tro att eller ej hon gick rakt in och stod lugnt, sen lilla Stjärnan klev själv upp efter mamma

sin och ställde sig på sin sida i släpen, så snopet var de bara för mig att stänga bak dem och upp med

lämmen, väldigt snabb och väldigt skönt att de gick så smärtfritt!


Väl framme och vid själva undersökningen var de VÄLDIGT tyst, nästan kusligt tyst

jag stod o kollade på skärmen i vad som kändes som en hel evighet och bara tomt

hela tiden, visst magkänslan sa mig att hon inte var dräktig , men så plötsligt

när Klockan flyttade lite på sig syntes den fina navelsträngen och snabbt fick man en skymt av ett

litet foster, innan den rackaren snabbt gled undan och gömde sig igen.


Inte lätt att hitta och definitivt inte glad för att hamna på skärmen kan jag säga.

Men ett fint litet foster på 15 cm fanns i Klockans mage och idag är hon

konstaterad dräktig på dygn 84 med fina hingsten Red Hot Chili.


Många som pustade ut när vi såg där fanns ngt kan ni tro, glad blir man såklart oxå!


Nu kommer lilla Klockan att utannonseras, MEN såklart kommer hon inte säljas förrän

de bästa passande hemmet dyker upp, där hon kan få en chans verka i aveln i många år framöver

min fina vän   


 

Lilla Stjärnan växer o frodas och har NU äntligen börjat släppa den där rufsiga tjocka fölpälsen

och där gömmer sig en fin brun glänsande liten vän, vacker som få och otroligt charmig

men väldigt vaksam för nya folk samtidigt som hon är otroligt social mot oss i familjen   


   

Tänk på måndag är hon 4 månader, tiden går så snabbt!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards