fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Helgen passerade i ett nafs!

Av Emelie - 12 augusti 2014 13:55

  Ja då har ytterligare en helg passerat förbi och den var minst sagt hektisk.

Jag har då blivit ett år yngre och den stora tösen blev 6 år.

Bara konstatera att JISSES vad tiden går!


Snigeln har lyckats med konststycket att sparka till sig själv på insidan av bakbenet

så han fick ett litet sår och självklart stod han med varmt och svullet ben så han har bara fått

gå i hagen nu 3 dgr, INTE BRA ALLS!


Hillen har oxå fått vila men igår reds han på utebanan lite markarbete och så slängde jag inte lite

hoppning på slutet, jag själv tycker de är så sjukt roligt och hästen oxå för den delen.

Blir ju lättare och lättare reglera honom mot hindrena och de gör ju att man både kan höja lite

och våga sig på lite "titt"hinder så han fick faktiskt även skutta över våghindret, men ni ska tro han

blev sur när han petade med frambenen, (är ju jättesvårt bedöma höjden på hoppet på ett sånt hinder)

men de tog han igen andra språnget för då lyfte han högt över.


Är sån härlig känsla när man känner hästen lyfter och verkligen hoppar av UNDERBART,

levde jag på den känslan inatt när jag jobbade hi hi hi.

Tänkte prova honom på lite lättare kombinationer, på lägre höjder, han hoppar ju singelhinder även om jag

hoppar dem som en liten runda men kombination är ändå en kombination!

Kanske Kanske vågar jag en dag rigga kameran (om jag lyckas lösa de tekniska)


Candy och Eskimo verkar trivas på betet, båda fick idag på sig sina regntäcken när jag körde inom

efter jobb och de är jag glad för, vilken åskskur som passerat. Ingen av de två behöver göra av

med onödig energi på att hålla värmen så de är täcke på som gäller, är inte så varmt på nätterna

längre ligger runt 12-14 grader och så blir de ju alltid lite fuktigt.

Eskimo har ju nu tyvärr lyckats dra av sig (trampat av sig) framskon, suck!

Men skon är hittat får se om den åker på, nu går de på jättemjukt gräsunderlag så hoven förstörs

inte och han är inte öm i den heller, hade varit värre med hårt underlag för stackaren.


Tanken idag var att släppa lös Hillen i skogen i en frisk galopp men efter detta ösregn är de inte

så lockande dundra fram på grässtigen, så de blir väl ridhuset el utebanan irriterande nog.


Imorgon onsdag kommer alla ridskolehästarna tillbaka så då blir de liv och rörelse på anläggningen igen

och även ngr av privatryttarna kommer. Jag ska säga jag har njutit av ensamheten där nere!


9 dgr tills Klockan ska ulas så de ska bli spännande!


Om 3 veckor drar jag och flickorna söderut och jag har MKT att fixa innan dess,

japp precis, varför sitter jag då här????


PS. Vet ni ngn som säljer sin racesafe väst stl xs ???? Hojta till   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards