fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Emelie - 8 augusti 2014 19:26

 Förmiddagen spenderades med att gå över stänglset i andra sommarhagen,

för att sedan ta en promenad med Candy och Eskimo från ena betet till andra.


Ja tanken var ju god, sen att där fanns självilda kossor och kalvar som glatt hängde på

gjorde en bit lite sxtra spännande med två hästar i grimskaft och helt allena.


Ja ni kan ju själva tänka er hur de såg ut jag i mitten och två hästar som blåset upp sig till max

på vars en sida om mig och båda dessutom på helspänn och ett taga så funderade jag allvarligt på

att bara släppa Candy för hon höll på att hoppa på både mig och Eskimo

när kalvarna kom på hennes sida och bockade i hagen.


När korna o kalvarna var passerade så släppte jag faktiskt Candy så hon gick lös efter mig och

Eskimo och följde oss som en liten hund, passerade till och med en bil (väldigt sakta så de såg hon var lös)

men hon höll sigg fint bakom honom och i kanten på grusvägen.


Väl framme hade jag två väldigt nöjda hästar som dök gräset direkt och

då fanns INTE tid för matte med kel, men fina är de ändå   


       


När detta är slut kommer jag få släppa dem på ett stort stycke som grannbonnen har

men då han iår bara har tre kalvar som betar på alla hans stycken har de växt så dde ska få

gå där och beta sen, helt perfekt, ligger bara ngr hundra meter ifrån denna hage de går i nu.


De där få bönderna som vill dela sina beten med hästarna de är GULD VÄRDA !

Av Emelie - 8 augusti 2014 01:36

 Fick idag lite nya bilder på Lilleman (Amazing Steel)

o jisses vilken snygging han är som åring.


Ska bli spännande följa honom i framtiden och se vad han kan prestera!


Korten är tagna av matten Nathalie och jag är mkt tacksam för dessa   


Amazing Steel

e: Rambo 910

u: Stainless Steel ue: Tertullian



Av Emelie - 8 augusti 2014 01:05

 Hästarna hade en dag i hagen i tisdags, då barnen stal all min uppmärkamhet

fast de kan vara bramed en dag off oxå ibland.


Igår red jag och Snigeln (som vanligt) vår lilla tur i skogen, då hans

ben känns fortsatt fräscht fortsätter jag med att lägga in lite trav på våra skrittrunder.

Han känns både piggare och gladare och mer påhugget nu när han får trava lite,

tror han tycker de är kul att få öka takten ngt en kort sträcka.


Hillen reds igår ute i skogen där vi återigen galopperade en långsträckare i skogen,

han behöver verkligen de för att få upp lite flås, fast de märks han tycker de är kul, även om han ute

i skogen måste jobba i form och inte gå med näsan i de blå,

för ryggens skull och för att bygga muskler som han saknar.


Idag (läs igår) fick jag lite inhopp av mamma som kom och red ut en tur i skogen

ihop med mig och Snigeln, tja hon fick själv välja vilken av de två rödhättorna och hon valde lilla Hillen.

Tanta har lagt av sig vet ni så bara snälla hästar utan bus  (??!!) rider hon, hmm.   



Red en liten skrittrunda på båda pållsen och de gick jättebra, alltid kul se ngn annan rida ens häst(ar)

så ma ser hur de rör och jobbar med kroppen och vad man kan tänka på när man själv rider dem.

Blev en sedvanlig kort liten travraka och även den gick utan problem.

Båda hästarna var lugna och harmoniska och såg ut att trivas rätt väl.

Jag saktade ner till skritt efter ett tag på travrakan där mamma o Hillen fortsatte trava och de gick bra,

TILLS de försvann runt kröken (men man såg dem ff bland träden) då fick lilla Snigeln lite ...........

låt oss benämna de som glädjesprång/glädjefnatt för han satte av i galopp med lite bock a la Snigeln.

Tog denna 90 graders sväng i galopp (med gräs i mitten, ville inte han skulle halka el kasa direkt!)

o sen när han fick syn på Hillen, så stannde han bara, suckade och lunkade vidare i sin Snigeltakt.


HMMMM suck   , dessa smått underbara varelser kallade häst(ar)!


Jag hoppas nu inte han blir tjock el svullen av detta lilla o snälla ni håll tummarna med mig

att inget syns idag när jag ska dit nu på morgonen efter jobb.


 Oooo tro nu inte för att han lunkade hem i Snigelfart tog de lugnt i hagen sen, nä nä

då for han runt som en tok och bockade och rejsade, de där med att INTE rivstarta och INTE tvärnita

tja de hade han nog glömt för stunden igen   

Dock väldigt lycklig häst men lite smått olycklig matte mitt i värsta rodeon.



Ja men eller hur bli man rätt glad ibland att de

"KOMMER EN NY DAG IMORGON OXÅ"


Snigeln får nog promeneras imorgon för hand (så får jag oxå lite motion) 

och Hillen kommer nog få gå ett pass markarbete på utebanan.


Mamma tog ett lättare pass på honom idag på utebanan och tyckte han kändes fin och följsam

men att han som jag nog nämnt innan är mkt känslig, gäller hitta de där precisa på gas och broms

och sen får man ju jobba lite själv, för man får inget gratis på honom.





Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards