fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Emelie - 4 augusti 2014 20:04

 Idag intog jag och Hillen utebanan för att skutta lite för andra gången.

Han förstod ju denna gången lite mer vad de hela handlade om,

fortfarande mkt stark och ligger ganska mkt i handen vilket i sin tur leder till att man själv

blir lite låst och hård i handen och de vill man ju INTE bli, så med jämna mellanrum var de halter

som jag la in för att få hans uppmärksamhet.


När jag märkte han taggade till o blev lite väl het på gröten fick han gå ner i skritt och skritta

tills han blev lugn och avlsappand innan vi fortsatte.


Hoppade både kryss, rättuppstående och oxer idag, hoppa gör han ju hästen, de är inte de som är

problemet. jag har lite problem när jag ska korrigera honom, han kan mitt i anridningen byta galopp,

de kan bli korsgalopp han sticker gärna ut vänster bog och bara försöker sticka i sidled och

korrigerar jag då honom ännu mer blir han lätt sur och biter tag i bettet.


Som jag skrev mkt halter och mkt skritt blev de mellan skutten idag, han tycker ju de är jätteskoj

men jag vill ju göra de lätt och roligt för honom och när han då inte vill ta mina förhållningar

fullt ut så blir de ibland ganska tokiga anridningar, ibland hoppar han av ett glaoppsprång innan

så jag inte är med och ngr gånger hoppar han nästan när han är inne i hindret.


När han sen lyssnar, hoppar han ju sjukt bra och de känns liksom plätt lätt, men de är bara öva

och få honom mer uppmärksam och lyhörd, mkt övergångar så är de bara.


Skuttade runt på låga höjder idag runt 50- 70 cm och de hoppar han utan problem, nu hoppas jag han

fått lite mer efter idag att tänka på och att de tills nästa gång går ännu bättre.


Mamma ska ju komma i veckan, kanske jag kan övertala henne skutta, så jag kan se själv

hur de ser ut, om jag är ringrostig så är hon ännu mer hi hi hi.


Jag är iallafall mkt nöjd med honom och vi avlutade när de kändes bra

och han gjorde ngr bra hopp på oxer.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards