fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Emelie - 27 juli 2014 20:36

  Lilla Hillen fick en vilodag igår efter passet dagen innan då de blev både lite väl länge och

lite väl tufft men man vill ju inte sluta när man haft en liten dispyt man måste sluta

när de känns bra och iom detta blev passet ganska jobbigt för honom stackaren.


Idag provade jag ett eggbett med fasta ringar, är väl eg de bettet jag rider mest på eg om jag

har ngn häst som är lite väl stark o het på gröten för jag är inte glad för skarpa bett

Kändes helt okey till att börja med men ju mer jag rider honom desto mer ligger han på

och desto mindre lyssnar han mot slutet men ändå bättre än de vanliga 3-delade jag hade innan.


Gick som en klocka idag i traven, både på volten och fyrkantsspåret, övergångarna gick oxå mkt

bättre och galoppen satt nästan i båda varven, fick kämpa men skam den som ger sig.

Han har så sjukt fin och rund galopp men man ska orka hålla honom rund och fin oxå

och där brister ju min styrka må jag säga men men vi kämpar på. Fick ngr riktigt fina varv på volten

i båda så jag är skitnöjd med honom.


Fick såklart massvis med beröm och som avslutning på dagen fick min lilla dotter skritta av honom

i ridhuset och även om han traskade på för glatta livet bar han henne med största försiktighet.

Rätt kul för han följer en som en hund när han är lös så man slipper gå bredvid och hålla honom.


Har man ridit måste man vara med och borsta av oxå, de ska börjas i tid vet ni väl ?!?

  

   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards