fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

En evig åtta

Av Emelie - 21 juli 2014 21:08

  Ja då har man ridit lilla Hillen idag igen,

hade en vilodag igår och tog den bra.


Longerade inte honom innan jag hoppade upp idag och han stod så snällt och

väntade tills jag gav tecken han skulle skritta fråmåt.


Han är ju väldigt stark, denna lilla lilla häst och väldans pigg

så idag blev den mkt jobb på volt och i serpentiner och mot slutet en

evigt repeterande åtta, både för att få honom mjuk o följsam och MED mig i ridningen och svängarna

men även att han ska lära sig förstå de där med skänklarna när jag trycker och vill ha honom med mig lite i sidled

utåt i slutet av åttan ut mot fyrkansspåret (hoppas ni fattar vad jag menar??!!??)


Idag hade jag dock väldigt svårt få honom fatta vänster galopp så jag lurade honom så han bytte själv

från höger till vänster, ibland får man göra så. Vänster varv är ju hans "svaga" sida och de märks

men han gör minsann vad han kan och orkar!


Han bjuder ner fint i form och orkar ändå bära sig förvånansvärt bra även om han nu inte orkar göra de

i samlad form men de kan man ju inte begära heller av honom. Mot slutet när han blev trött och inte helt orkade

kom den där lilla hetlevrade rödhättan fram lite lite grann och då tjurade han lite men då var de bara

släppa lite på "kraven" en liten stund för att sen hämta upp honom igen en kort stund och

sen fick de vara bra för idag.


Man ska sluta när de känns bra och  hästen inte är helt slut utan orkar jobba rätt!


Vi får bjuda på en selfie hi hi (japp kameran på mobilen har gett upp)


Tror han nog tycker han har kommit till en krävande rätt jobbig matte, vad tror ni ??   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards