fullblodenicentrum

Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Emelie - 21 juli 2014 21:29

Lilla Snigeln och jag tog en kort o ganska mysig skrittrunda nu ikväll

är ju ngr dagar sedan jag red honom, har ju bara varit ute o gått med honom på sistone.

Svårt rida ut när man har två barn som ska passas samtidigt men  att valla de tre går KANON !


Han är ju inte direkt den hej hå jättepigga hästen som traskar på för glatta livet även om

han visserligen skrittar på så känns de ju som en hel evighet innan man kommer ngnstans,

red väl knappt 40 minuter på honom och gick sista vägen hem för att han

 skulle få skritta på asfalten utan mig på ryggen som avslutning.


Han tycker nog de är lite läskigt skritta förbi alla hus, med bilar, soptunnor,

skällande hundar, och framförallt de han tycker är SKITläskigt, två hästar i en hage,

JAPP ni läste rätt, två hästar i en hage tyckte han va döläskigt och tittade länge och stort på dem

medans han sakta sakt nästan smög förbi, hi hi hi knäppehäst ibland!


Selfie är de som gäller idag!


 

Av Emelie - 21 juli 2014 21:08

  Ja då har man ridit lilla Hillen idag igen,

hade en vilodag igår och tog den bra.


Longerade inte honom innan jag hoppade upp idag och han stod så snällt och

väntade tills jag gav tecken han skulle skritta fråmåt.


Han är ju väldigt stark, denna lilla lilla häst och väldans pigg

så idag blev den mkt jobb på volt och i serpentiner och mot slutet en

evigt repeterande åtta, både för att få honom mjuk o följsam och MED mig i ridningen och svängarna

men även att han ska lära sig förstå de där med skänklarna när jag trycker och vill ha honom med mig lite i sidled

utåt i slutet av åttan ut mot fyrkansspåret (hoppas ni fattar vad jag menar??!!??)


Idag hade jag dock väldigt svårt få honom fatta vänster galopp så jag lurade honom så han bytte själv

från höger till vänster, ibland får man göra så. Vänster varv är ju hans "svaga" sida och de märks

men han gör minsann vad han kan och orkar!


Han bjuder ner fint i form och orkar ändå bära sig förvånansvärt bra även om han nu inte orkar göra de

i samlad form men de kan man ju inte begära heller av honom. Mot slutet när han blev trött och inte helt orkade

kom den där lilla hetlevrade rödhättan fram lite lite grann och då tjurade han lite men då var de bara

släppa lite på "kraven" en liten stund för att sen hämta upp honom igen en kort stund och

sen fick de vara bra för idag.


Man ska sluta när de känns bra och  hästen inte är helt slut utan orkar jobba rätt!


Vi får bjuda på en selfie hi hi (japp kameran på mobilen har gett upp)


Tror han nog tycker han har kommit till en krävande rätt jobbig matte, vad tror ni ??   


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards