fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Full rulle o lite till

Av Emelie - 17 juli 2014 08:24

 Dagen igår började väl ganska lugnt men ökades stadigt till att mot slutet

av kvällen gå i hundranittio o lite till!


Svettigt värre!


Hämtade en nya häst som ska passera här, igår (läs föregående inlägg)

vilket tog en stund med allt körande, men gick ändå rätt bra.


När vi kom hem på kvällen skulle Bellan ut och rida Baldur i skogen och då vi inte

hann hem så hon kunde byta om så fick hon rida i shorts och chaps, MKT SNYGGT

kan ni tro, de var ju så man red för kommer jag ihåg   


Den lilla blev såklart skitsur så när Bellan kom tillbaka från ridturen med

ridsällskapet så fick lilla sitta på hästen iaf och de nöjde hon sig med

(som tur va!)


Undertiden Bellan red så red jag Snigeln på utebanan och sen en runda på asfalten

och efter de så gick jag samma runda med honom avsutten, varför???

Jo han är ju inte van bära min tyngd på så hårt underlag som asfalt så jag börjar snällt med honom

men trots att han busat "som jag vet inte vad" i hagen så är han ff torr och fin i benen

och när jag stod i duschen häromdagen slog de mig

(jag funderade på varför han helt plötsligt är SÅ pigg och busar i hagen när han inte varit de innan)

JODÅ jag ger ju honom Avel/ung och i de kraftfodert finns HAVRE, ja ja

de kunde ju varit lite lagom tyckte jag men han har ju framåtbjudning nu iaf och

de gillar jag!


Skorna satt på honom ALLA fyra, så han är verkligen ingen sån som trampar av sig dem i

tid och otid trots kuperat underlag och mkt bus i form att hopp, bock och galopp   


Nä nu ska jag ta tag i denna nya dagen!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards