fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Emelie - 17 juli 2014 22:08

 Idag fick Hillen en styling som hette duga minsann!


Friserad i svan, hovskägg, öronludet åkte all världens väg.

Manen klippet och rycktes för i min mening så den bedrövlig ut.


Gjorde mkt på hela uppsynen av hästen faktiskt, dock skulle han även behöva ett bad men

man vågar ju inte helt chocka honom första dagen, då trillar han kanske av pinnen, vem vet   

Nä skämt o sido!


Blev idag tömkörd, och han jobbar på fint, märks att han blivit tömkörd innan för han lyssnar väldigt bra

på rösten och gör de man ber honom om, de enda han hittade på som bus var en bock

i varje galoppfattning i de båda varven, men de var inte mkt att skryta om faktiskt.


Varmt som bara den i ridhuset och miljöträning deluxe då mina små flickor var med och

skramlade med portarna och smällde i dörrarna undertiden, men inget han varken blev rädd för

eller brydde sig om, och de är väldigt positivt!


Imorgon blir de nog löshoppning för honom tror jag för min ryck den sa tyvärr knack innan

idag när jag var och badade med barnen så även om jag vill upp så får jag allt vänta till

den värsta stelheten släpper så jag har en chans att sitta kvar om han drar iväg i en serie bockar!


             

Av Emelie - 17 juli 2014 08:24

 Dagen igår började väl ganska lugnt men ökades stadigt till att mot slutet

av kvällen gå i hundranittio o lite till!


Svettigt värre!


Hämtade en nya häst som ska passera här, igår (läs föregående inlägg)

vilket tog en stund med allt körande, men gick ändå rätt bra.


När vi kom hem på kvällen skulle Bellan ut och rida Baldur i skogen och då vi inte

hann hem så hon kunde byta om så fick hon rida i shorts och chaps, MKT SNYGGT

kan ni tro, de var ju så man red för kommer jag ihåg   


Den lilla blev såklart skitsur så när Bellan kom tillbaka från ridturen med

ridsällskapet så fick lilla sitta på hästen iaf och de nöjde hon sig med

(som tur va!)


Undertiden Bellan red så red jag Snigeln på utebanan och sen en runda på asfalten

och efter de så gick jag samma runda med honom avsutten, varför???

Jo han är ju inte van bära min tyngd på så hårt underlag som asfalt så jag börjar snällt med honom

men trots att han busat "som jag vet inte vad" i hagen så är han ff torr och fin i benen

och när jag stod i duschen häromdagen slog de mig

(jag funderade på varför han helt plötsligt är SÅ pigg och busar i hagen när han inte varit de innan)

JODÅ jag ger ju honom Avel/ung och i de kraftfodert finns HAVRE, ja ja

de kunde ju varit lite lagom tyckte jag men han har ju framåtbjudning nu iaf och

de gillar jag!


Skorna satt på honom ALLA fyra, så han är verkligen ingen sån som trampar av sig dem i

tid och otid trots kuperat underlag och mkt bus i form att hopp, bock och galopp   


Nä nu ska jag ta tag i denna nya dagen!




Av Emelie - 17 juli 2014 08:14

 Här har vi då Mr Hill,

ett engelskt fullblod född 2008


så en "gammal" kille, el nja kanske inte riktigt men bland mina övriga så är han

ju gamling ihop med Eskimo.


Denna killen kommer oxå från galoppen varit en snabb vända på täby och sen åkte han

ner till Jägersro. Såldes till en tjej och tyvärr har de väl haft lite otur ihop dessa två

och nu har han då landat här ett taga.


Har stått under en längre period nu så vi får väl börja så smått med honom,

lite tunn (precis som alla e andra typ) och speciellt över ryggen (känns igen ja)

men är den lite mer rejäla modellen av fullblod så han kommer nog attans bli tjusig när vi

stylat om honom lite.


Låt mig presentera;


     

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards