fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Emelie - 16 juli 2014 09:10

 Ja igår fick Snigeln nya svål runt om, blev så fni så fin.

Bootsen åkte dock på illa kvick för så som han höll på i hagen så vill jag inte direkt

skorna ska flyga all världens väg de första de gör, hi hi hi.


Skötte sig faktiskt förvånansvärt bra, han är ju lite dum med att stå och rycka i benen

men med slickgodis så höll han sig sysselsatt och då gick de plöstligt mkt lättare och snabbare.

Tänk vad man kan lura ett matvrak till häst, helt klart en fördel   


Var ute på långpromenad (läs vallning) med Snigeln i grimma och grimskaft och

barnen på vars en cykel, japp livat värre ute på asfaltsvägen där de bilarna som kommer

ofta kommer som idioter, men de är bara att själv vara så tuff o traska ut mot mitten av vägen

så MÅSTE de sakta ner och de har ju effekt för ingen vill köra på mig och 500 kg häst med vilje!


Jag hade barnen precis framför mig om ni undrar men ibland hade de inte varit helt fel

ha en sele med ett sånt där vad heter de löpkoppel? Ett koppel som kan löpa och bli rätt långt men

om man måste kan man trycka på en knapp så stannar linan, hade jag behövt på min lilla ibland

för de är en liten höna pöna som ibland går in i sin egen lilla bubbla (lite som jag fast hon är bara 3 år)


Idag har jag lite annat som ska fixas och ordnas med men jag hoppas jag hinner skritta honom

en runda idag ändå, vad som händer återkommer jag om   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards