fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Emelie - 12 juli 2014 20:36

 Eftersom lilla Snigeln inte har skor får vi hålla oss till ridhuset hur tråkigt

vi båda än tycker de är.


Idag plockade jag dock fram två bommar som han fick kliva över och gå emellan och

de tyckte han va lite roligare än att bara skritta runt på fyrkansspåret.

För även om han bara ska skrittas hindrar de inte oss från att arbeta med bommar och koner osv

de kommer jag bara ha igen senare med honom.


Har lite bättre framåtbjudning än vad han haft innan,

och har än så länge varken nafsat el bitit efter mig när jag borstar el lyfter benen

(som han kunde göra innan) Nu står han bara o myser i stallgången.


       


Han bryr sig inte ett dugg om att han är själv i hagen, bara de finns mat är han nöjd.

Även lilla Snigeln som jag idag mätte till hela 167 cm ovan mark, fick täcke på sig idag.

Dock de gamla då han är lite av en täckesmarodör

Av Emelie - 12 juli 2014 19:57

  Ja regnet nådde nu även oss i norra skåne nu ikväll så

jag åkte faktiskt upp och la på Eskimo och Candy sina nya regntäcken.


O Eskimo var ju tvungen att rulla in de nya täcket,

är glad de var på den torra platsen vid vattnet o grinden.


Visst blev de tjusiga mina fina pållar   


     

   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards