fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Emelie - 10 juli 2014 08:51

 Min goding till utbrytarkung tyckte tydligen de är jättekul knäcka stolpar i hagen och

i förgår gjorde han de x antal ggr på EN dag och de fick minsann mitt tålamod att tryta

så igår


Åkte Sniglen tillbaka igen så nu står han i sin hage vid ridskolan helt allena då tyvärr

men som man bäddar får man ligga, och med ett HÖGT staket och mkt malle i tråden

så har han blivit inne, kan ni tänka er. NU kan jag slappna av igen.

Inget skoj när tele plingar klockan åtta på kvällen att staketet håller på att rasa, grrrr!


På tisdag ska Snigeln få skor på sig igen, och tanken är att sätta igång honom igen nu,

blir lite tidigare lagt men han är ju fin i senan så vi håller tummarna de funkar.


Klockan är nu inne på dygn 42 och de gör att hon passerat de mest kritiska dygnen

då ägget ska fästas så nu kan jag sluta noja mig där oxå, och ett nytt ul på dygn 90 är

bokat redan och kommer äga rum 21 augusti (härligt med framtidsplanering)


Lilla Stjärnan ska bli id och chipmärkt på tisdag men de kommer säkert gå jättebra, har blivit

lite mer social även mot mig. Tror hon förknippade mig i början med att hon skulle bli tvättad och

få salva i ögat och med de bli fasthållen. Skönt att även jag kan mysa med henne nu utan

att hon är på språng så fort jag kommer för nära eller när man klappar på ryggen.

Lyfte benen på betet utan problem oxå på henne, visst hon hade koll men stod lugnt och

hade faktiskt mkt bra balans trots att jag inte stöttade henne så mkt när jag lyfte bak.


Hovslagar tid är bokad så snart är ALLA hästarnas hovar fixade igen, gud vad tiden

går fort, tyckte inte de var så länge sedan hon var ute och fixade dem.


Eskimo tycker jag inte tar sig längre men han håller vikten iaf, stoppar ju i både Candy och Eskimo

kraftfoder även fast de går på bete, men inte riktigt lika mkt.


Vad som saknas nu främst på Eskimo är muskler, ska bli såååå roligt när jag kan börja med honom

och ser verkligen fram emot våra kommande "duster"

Lilla Candy hon är verkligen genomsnäll den hästen, inte många 3 åringar som är så coola med allt

och finner sig i allt man göra och verkligen försöker sitt bästa utan att sätta sig på tväre.


Jag har ju alltid haft ett väldigt gott öga till denna lilla donnan sen jag plockade hem henne som

en tunn liten bebis med hängbuk och tovig till attans, trots att hon hoppade ur hagen titt som tätt

ett tag och att hon drog världens repa med mig första gången jag satte upp själv på henne i paddocken.

OCH trots att hon BARA är en liten liten pyttehäst på sina 159 över marken

SÅ kommer hon stanna denna goding.


Stjärnan kommer när de väl är dags för henne säljas, förhoppning om att ngn kommer vilja

sätta henne i träning och starta henne, men de vet man ju aldrig.

om inget annat kommer hon med all säkerhet göra sig bra som framtida ridhäst,

kommer bli en stor krafitg dam, och hon har redan nu skinn på näsan precis som mamma sin.


Solen skinner och dags göra ngt av denna dagen oxå!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards