fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Emelie - 8 juli 2014 12:52

 Varit uppe hos maskoten Wilma och Snigeln i förmiddags, redan JÄTTEvarmt

och bara tanken på att slå ner stolpar gjorde mig ännu varmare, men men bara bita ihop o slå ner

ngr nya stolpar, varför?????


Jodå lilla Snigeln tyckte väl jag skulle vara sysselsatt och hade hängt på stolparna vid

grinden och knäckt dem, jätteskojjjjj, NOT!


Men nu är de gjort, hästarna har blivit genomborstade och Snigeln fick lite smörja inkletat

på de mest utsatta ställena så nu vill man inte direkt att han ska stå o klia sig mot en, men

flugorna håller sig lite på avstånd ett tag iaf för just nu är de HEMSKA, likaså bromsarna mfl.


   

 

De går ff ingen nöd på dem och nu har jag även stängt av till den plana hagen,

de är även där Snigeln knäckt stolparna, han ville väl till favvostället men tji fick han!


Funderar på om jag ska sko honom och riida igång honom i skritt, han verkar ju tåla allt bus i hagen

för så som han galopperar runder och bockar o gör sina krumpsprång utan att bli varm el så i benet

så är han nog redo, ja ja vi får se vad jag beslutar, hovis kommer ju inte än på ngn vecka.

Filade dock till framhovarna idag på honom där han fläkt upp lite men han fann sig faktiskt i de

hela bunden i elstolpen i ett grimskaft, ja som sagt, härdade ska de bli,

eller

MILJÖTRÄNADE   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards