fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 19 april 2014

Pay and jump 140419

Av Emelie - 19 april 2014 23:46

 Fjärilar i magen, eller rättare sagt skitnervös så in i bombens att jag för tusan hade ont i magen

över detta att dottern skulle hoppa idag.


Övertalade henne dock imorse att första prova rida bom på marken för att sedan hoppa

de hon eg ville från början 30 cm då hon "skulle hoppa riktiga hinder"


Lilla Baldur fick mkt glans och blå rosetter i den flätade manen, Bellan uppklädd för att matcha i

rosa och allt snyggt och prydligt (även om nu ingen annan bryr sig så gör ju hon de och jag oxå om jag ska erkänna)


Gick banan med henne och de var 7 hinder som skulle ridas och en snäll lätt bana för barnen

men den ska ju dock memoreras och de är ju inte alltid lätt med mkt folk, barn hästar och liv och rörselse

men de fixade hon galant, hon tyckte nog allt jag var lite tjatig där ett tag men man vill ju allt ska bli rätt!


Klassen bom på marken gick jättebra och dottern sken ikapp med solen när hon visade upp sin rosett

så härligt att se och rundan på 30 cm gick bra den oxå, väldigt bra för hon galopperade oxå

(tro mig jag höll andan hela hennes ritt samtidigt som jag "hjälpte" henne rida banan som åskådare och dessutom även filmade de hela, ja ni ser filmen längre ner men den är skakig och inte direkt stabil   )


Nä minsann nu kör vi en bildbomb eller vad tycks ??!!??



           


Bjuder på den skakiga filmen håll till godo


 
 
cicci

cicci

20 april 2014 09:30

Naaw :D
Vilket sött team :)
Kikade på filmen, va duktiga de är..

KramC,

http://www.bonnaliv.WordPress.com

Emelie

20 april 2014 13:44

Tack :-) ja visst är de båda de hi hi.

Bästa är dock att både häst o barn tyckte de va superkul så de blir nog fler gånger :-D

Kram Emelie

 
Nina Liljedahl

Nina Liljedahl

29 april 2014 10:48

Det var jättelänge sedan jag kikade in till dig, din länk när du skriver kommentarer hos Cicci funkar inte, man kommer bara till din avatar. Men i dag googlade jag på din blogg och då kom jag rätt :-)
Vad duktig din dotter har blivit i ridningen!! Senast jag var här hade hon fortfarande ledare om jag inte minns fel (eller om det var så att ridkompisarna hade ledare, men inte din dotter). Videon var jättebra och man ser att hon har bra balans när ponnyn tar lite extra stora skutt.

http://stallskogalund.se

Emelie

29 april 2014 11:30

Hej o välkommen tillbaka :-)
Tack för du påvisade felet får kolla upp de och åtgärda detta.

Ja hon har gjort mkt framsteg dottern o snabbt går de, ibland kan man inte låta bli att förundras de små. Nu har hon fått en häst på ridskolan att sköta om, en privatägd pigg liten kille densamme hon red på pay and jumpen och de gör ju verkligen sitt till gällande hennes ridning.

Även om man som förälder ibland känner att man skulle vilja bromsa lite så har jag sagt till mig själv att bara hjälpa henne framåt o inte bromsa även om de innebär att hon ibland hamnar på backen el annat.

/Emelie

 
Nina

Nina

29 april 2014 22:52

Vad kul att hon har en "egen" ponny på ridskolan ☺ Är det en islandshäst eller korsning med isis? Både namn och färg tyder ju på det.

http://stallskogalund.se

Emelie

29 april 2014 23:21

Ja de är jätteskoj för henne och nyttigt för dem båda två :-)

Jag tror lilla Baldur är en korsning mellan shettis o isis han har en mkt speciell färg så fin o snäll ponny men pigg vaken o lite känslig.

/Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards