fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Hoppträning!

Av Emelie - 18 april 2014 18:21

 Ja igårförmiddags var de lite hoppträning för Bellan och Baldur infor kommande pay and jump

imorgon, jag är skitnervös ärligt talat!


Var med och byggde banan i förmiddags o jisses, man blir ju bara ngt sugen på

att vara med och skutta lite, men icke har ingen häst som klarar de tyvärr MEN de kommer fler tillfällen.


Så imorgon ligger fokus på Bellan som då ska göra sin hopp premiär a la tävling

och efter att ha frågat Baldurs ägarinna så får hon lov att låna honom vilket hon så gärna ville.

Så idag har jag bytt till ett knallrosa schabrak så imorgon så kommer fina lilla Baldur lysa i rosa

dock med blå manrosetter, Bellan i matchande rosa ridbyxor såklart!


Va ju inte de jag skulle skriva eg utan igår hade jag lite hoppträning med Bellan och Baldur inför kommande

prövning och då hoppningen sker på utebanan så övade vi hoppa på utebanan.

Avstånden blir ju rätt långa för en ponny och där finns gott om plats och tid för en liten spellevink

att hitta på lite bus men men de är ju träningstävling och de är ju perfekt att de kan börja

på denna nivå så pass tidigt.


Så hon fick hoppa enkelhinder samt prova en kombination och till sist

först rida kombinationen sen trava ner på halva utebanan för att svänga upp mot mitten

och hoppa ett kryss och de var så duktiga båda två.

Tuff o midg liten flicka man har, ja jisses!


     

 


Tanken var att för min del räckte de med att "hoppa" och rida en bana med bom på marken,

men icke min lilla dotter gjorde klart för mig att hon skulle minsann HOPPA riktiga hinder

och vad gör man som halvgalen mamma jodå man anmäler ungen till 30 cm.

Ja ja vi får se imorgon hur de hela slutar.............


Kan säga att jag har visat henne att precis innan hindret så kan man med ena handen ta tag i manen

på hästen så även om hästen hoppar så trillar hon inte av, låter ju bra i teorin sen om de

helt fungerar i praktiken de återstår att se   


PS: Bor ni i närheten och vill öva banhoppning kommer denna bana så kvar ca 1 vecka

innan den ändras till en annan bana och man kan komma och träna för 100 kr/gång DS


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards