fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 april 2014

Av Emelie - 16 april 2014 21:04

 Ni trodde väl ändå inte jag glömt bort min fining i andra stallet,

nä för tusan dock händer de inte så mkt man går mest och väntar på att

hon ska visa att nu är de dags   


Kommer ju för eller senare men nu har man ju väntat sååååååå länge känns de som

fast de är ju alltid den sista månaden som känns så otroligt dryg.


Min fina tjockistant   


 

Av Emelie - 16 april 2014 20:53

 Ja de görs framsteg på varje ridlektion nu tycker jag och inte bara för min Bellan utan

för de andra två flickorna i gruppen oxå, så otroligt duktiga så flickor.

Jättekul att se!!!


I söndags var de lite övning inför helgens pay and jump som dottern ska få vara med på

dock BARA bom på marken ev 30 cm beroende på hur hon reder ut de hela.


Dagen till ära valde hon en häst som hon inte ridit innan och de blev fjordingen Silla,

stor men så otroligt snäll häst och de såg ju bara så dööööskoj ut med Bellan på ryggen hi hi hi hi.


     


Sen har hon ju skaffat sig en, ja jag kallar de sköthäst. En privatägd ponny som hon rider

och pysslar med nere på ridskolan. Tror de båda fastnat för varandra.


Imorgon ska hon prova hoppa med honom själv för att se om hon ev kunde få låna honom på

pay and jumpen istället för en ridskolehäst MEN de gäller hon kan och vågar själv för annars

kommer de inte fungera då denna så otroligt söta ponny blir mer osäker om han har ngn som går vid hans sidan än

om barn kan rida honom själv, samtidigt som han är otroligt känslig för hjälperna men

Bellan hon lyssnar vad man säger och de går bättre och bättre.


       


Jätteglad för att hon funnit en häst som hon får pyssla och rida på hur mkt hon vill,

är så tacksam att ägarinnan låter oss göra detta.   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards