fullblodenicentrum

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Emelie - 6 april 2014 21:17

Ja idag var då tredje gången jag satt upp på lilla Snigeln.


Longerade hon även idag men mkt kortare tid och faktiskt första gången i galopp

på volt, dock sprang jag med honom lite för att göra volten mkt större.


Han har blivit mkt duktigare på att hålla volten nu jämfört med för bara tre dagar sedan så framsteg framsteg

och han har inga problem hålla galoppen även om han nu idag fick lite större volt men de är för att

jag vill se så hans framben "tål" galopp på volt.

Märks inget i skritt och trav och inte heller när jag rider honom i skritt och trav, och de sägs

ju att traven är den gångart som sliter mest på hästen så med de i bakhuvudet vågade jag mig faktiskt

låta honom galoppera i linan.


Red honom även idag i bara skritt och trav, ungarna sprang på läktaren under tiden och passade på

att göra allt utom att vara tysta som jag bad dem om, så de blev verkligen miljöträning idag men

otroligt nog så bekommer de honom inte så mkt vist han kan liksom sätta ner rumpan ibland o ta fart men

mer än så gör han faktiskt inte. Lätt att svänga och få med sig dock är de ju munkontakten som vi får

jobba vidare med men nja ngt bättre idag och kan inte klaga på framåtbjudningen för jag hade faktiskt

dressyrspöet i handen när jag red och de hade han full koll på.


Tro inte att han är rädd eller så för jag kan ta med spöet på honom och klappa honom med de

på hela kroppen men han ska veta vad de är men inte att de är ngt man slår med.

De är bara min förlängda arm en hjälpreda!


Bildbomd från dagen dock lite bland kvalite   


                   


Ja vi snackar verkligen ingen fin sits eller finrida och självklart ser jag min ridväg genom att titta ner

på hästen (eller??!!??)  men vad fasen 

de bjuder jag på! 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards