fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Emelie - 3 april 2014 01:37

Kan tänka mig att ni inte direkt hängde med gällande rubriken, jag förstår er!


Lilla Snigeln blev idag longerad i ridhuset, eller ja longerad är kanske inte de rätta ordet

precis för något fin rund volt var de inte på tal om förrän kanske en eller två på slutet.

De viktiga för mig var idag att han gick FRAM, han har ju en tendens att stanna och backa

och de finns ju inget värre än en häst som backar och inte går fram. Hellre springa rakt

på/över/förbi en än att backa bort.


Rör sig riktigt trevligt när han inte blåser upp sig som värsta machokillen men de ska vi nog

få bukt med de oxå framöver. Tycker de mesta är väldigt intressant och ska som alla andra

unghästar smaka på ALLT.


Nåja åter till ridhuset, eller ??!!??   


Fick springa med sadel på sig idag och stigbyglarna nere men de bekom honom inte de minst.

Provade faktiskt även att dra fram pinnastolen bredvid honom och hänga lite i stigbyglen och dra

och ricka på sadeln lite fram och tillbaka och inte heller de bekom honom. Dock tjurade han till när jag

la all min tyngd på ena stigbyglen o hängde men de brukar inte vara särskilt populärt hos någon häst,

så de förvånade mig inte jag ville mest se hans reaktion men han stod still hela tiden.


Idag då är den lilla "stora" dagen D för jag ska minsann upp på ryggen, hell yeehhh!

Inte suttit på hästryggen sen jag drattade i backen när jag och Steelan skulle ut på tur, den lilla rundan

stela som vi båda var på volten räknas ju inte och detta är ju ända sedan i början på november, HJÄLP!


Kan tänka mig att han kommer bjuda till så lika fort jag kommer upp,

kommer jag säkert få smaka grus men men de är bara att på att igen

och kära mamma har den stora äran att assistera på marken (som vanligt)


Han ser (för mig iaf) ut mest som en liten ponny där i sin hage om dagarna,

det är när man kommer nära honom man märker att, fasen han är rätt stor iallafall

lilla "ponnyn" hi hi hi


(Dottern som varit i farten med min mobil)





Tur man inte är ute efter att vinna den snyggaste outfiten i stallet   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards